Zajednički projekt za serijsku proizvodnju sustava vodikovih članaka:
Volvo Group i Daimler Truck AG potpisali obvezujući sporazum.

Volvo Group i Daimler Truck AG potpisali su obvezujući sporazum o zajedničkom projektu s ciljem razvoja i proizvodnje vodikovih članaka. Iako je fokus na uporabi u teškim kamionima, sustavi će biti prilagođeni i za druge primjene. Dva vodeća svjetska proizvođača gospodarskih vozila na ovaj se način žele etablirati i kao vodeći svjetski proizvođač vodikovih članaka te na taj način doprinijeti klimatski neutralnom i održivom prometu do 2050. Volvo Grupa će za oko 600 milijuna eura steći 50 posto vlasničkog udjela u tvrtki Daimler Truck Fuel Cell GmbH & Co. KG, a završetak transakcije očekuje se u prvoj polovici 2021. jer spajanje podliježe kontroli regulatornih tijela EU.
"Za Daimler Truck AG i za našeg budućeg partnera, Volvo Group, vodikovi članci su ključna tehnologija za CO2 neutralan transport budućnosti. I jedni i drugi smo u potpunosti predani pariškom sporazumu o klimatskim promjenama, a time i dekarbonizaciji cestovnog teretnog prometa i drugih područja. Iz tog razloga se zalažemo za izgradnju uspješne suradnje u serijskoj proizvodnji sustava vodikovih članaka", kaže Martin Daum, pvi čovjek Daimler Truck AG.
Volvo Group i Daimler Truck AG imaju veliko i dugogodišnje iskustvo u razvoju novih tehnologija i proizvodnji vozila koje će se ugraditi u novu zajedničku tvrtku.
Vodikovi članci su, osim za pogon kamiona, predviđeni za druga područja primjene pa će na raspolaganju biti više različitih snaga, pri čemu će se sustav s kontinuiranom snagom od 300 kW koristiti za teške kamione i prijevoz na duge relacije. Budući da je ugradnje u vozila najzahtjevnija, proizvodi će se nakon toga lako prilagoditi drugim primjenama kao što je stacionarna proizvodnja energije.
Daimler Truck AG i Volvo Group imat će jednake udjele novoj tvrtki koja će biti nositelj razvoja tehnologije pogona vodikovim člancima, ali i dalje ostaju konkurenti u svim drugim područjima pa i implementaciji tehnologije u vozila. Za otprilike tri godine obje tvrtke planiraju testirati kamione s vodikovim člancima u realnim uvjetima, dok se početak serijske proizvodnje očekuje u drugoj polovici ovog desetljeća.