Njemačka logistička tvrtka Dachser koristi eActros na širem području Stuttgarta

Davatelj logističkih usluga Dachser preuzeo je svoj prvi potpuno električni Mercedes-Benz eActros. Karin Rådström, izvršna direktorica Mercedes-Benz Trucksa, osobno je predala eActros 300 Stefanu Hohmu, direktoru razvoja i članu uprave Dachser koji u sklopu svoje strategije zaštite klime već planira uključiti više eActrosa u tvrtkin vozni park. „Serijski eActros važna je komponenta našeg koncepta gradske dostave Dachser - isporuka bez emisija, koju trenutno širimo na područja jedanaest europskih metropola“, objašnjava Stefan Hohm povodom primopredaje ovog vozila koje će zamijeniti električni prototip iz 2019. „eActros je dokazao svoju svakodnevnu vrijednost u Stuttgartu, posebno kada je u pitanju izravna isporuka paletizirane robe kupcima bez emisija. Vidimo i određeni potencijal u shuttle prometu za potpuno električni kamion najveće dopuštene mase 19 tona. Pretpostavljamo da će vozilo naći širok raspon primjena u održivoj logistici pojedinačnog tereta.”

Domet do 400 kilometara
Baterije eActrosa sastoje se prema želji od paketa s tri (eActros 300) ili četiri baterije (eActros 400), svaka sa instaliranim kapacitetom od 112 kWh[1] i korisnim kapacitetom od oko 97 kWh[2]. S paketom sa četiri baterije, eActros 400 ima domet do 400 kilometara[3]. Tehnološko srce električnog kamiona je pogonska jedinica, električna kruta osovina s dva integrirana elektromotora i dvobrzinskim mjenjačem. Dva motora hlađena tekućinom generiraju kontinuiranu snagu od 330 kW i vršnu snagu od 400 kW. Osim toga, uz anticipirajući stil vožnje, električna energija se može povratiti rekuperacijom. Energija dobivena tijekom kočenja vraća se u baterije eActrosa i tada je ponovno dostupna za pogon. eActros se može puniti sa do 160 kW. Na standardnoj stanici za brzo punjenje istosmjernom strujom od 400 A tri baterije trebaju nešto više od sat vremena kako bi se napunile od 20 do 80 posto[4].

Prednosti Mercedes-Benzovog baterijsko-električnog kamiona
Dva integrirana elektromotora s visokim stupnjem učinkovitosti nude ravnomjerni razvoj snage s visokim startnim okretnim momentom. Neposredni okretni moment elektromotora, uparen s dvobrzinskim mjenjačem, osigurava snažno ubrzanje, dojmljivu udobnost vožnje i dinamiku vožnje koja vožnju čini opuštenijom i manje stresnom nego u konvencionalnim dizelskim kamionima. Nisko težište također doprinosi boljem skretanju u zavojima. U radu s punim opterećenjem, unutarnja razina buke smanjena za 10 dB, također pridonosi ugodnijoj vožnji što se približno doživljava kao prepolovljenje percipirane glasnoće. Zahvaljujući niskoj razini buke moguće su i noćne dostave. Za razliku od dizel kamiona, također je znatno manje vibracija.
eActros s aerodinamičnom SPIER nadogradnjom
Furgonska nadogradnja za Mercedes-Benz eActros u DB Schenkeru dolazi iz tvornice SPIER. Radi se o furgonu za prijevoz suhog tereta pod nazivom SPIER Athlete u aeroform dizajnu. Rubni profili bez prelaska i profilne kape sa sofisticiranom aerodinamikom, u kombinaciji s ugrađenim krovnim spojlerom smanjuju koeficijent otpora i time povećavaju doseg cijelog vozila. Nadogradnja kombinira veliku nosivost s velikim transportnim volumenom. Konstrukcija je prilagođena potrebama kupaca, na primjer u pogledu mogućnosti osiguranja tereta.

Poticaj za električne kamione
Serijski proizvedeni eActrosi podržani su od strane njemačkog saveznog ministarstva digitalnih poslova i prometa s ukupno 10,77 milijuna eura u sklopu direktive o promicanju lakih i teških gospodarskih vozila s alternativnim, klimatski prihvatljivim pogonima i pripadajućim spremnikom i infrastrukturom za punjenje (KsNI). Smjernice za financiranje koordinira Nacionalna organizacija za tehnologiju vodika i gorivih ćelija (NOW GmbH), a prijave odobrava Savezni ured za transport robe. Kurt-Christoph von Knobelsdorff, izvršni direktor NOW GmbH: „Financiranje podupire širenje gospodarskih vozila s pogonom koji je prihvatljiv za klimu i na taj način doprinosi smanjenju emisije stakleničkih plinova, poboljšanju kvalitete zraka u gradovima i zaštiti od buke. Jako sam zadovoljan što glavni logistički igrači ovdje preuzimaju inicijativu i uključuju se u elektrifikaciju teškog teretnog prometa.”
[1] Nazivni kapacitet nove baterije, na temelju interno definiranih parametara. To može varirati ovisno o primjeni i uvjetima okoline.
[2] Sadržaj korisne energije za redoviti rad kamiona s novim baterijama. To se temelji na interno definiranim okvirnim uvjetima i može varirati ovisno o primjeni i uvjetima okoline.
[3] Raspon je određen interno pod optimalnim uvjetima, uključujući s 4 baterije nakon predkondicioniranja u djelomično opterećenom distribucijskom prometu bez prikolice pri vanjskoj temperaturi od 20°C.
[4] Na temelju interno određenih empirijskih vrijednosti u optimalnim uvjetima, uključujući temperaturu okoline od 20°C.