Prekretnica u razvoju: Daimler Truck testira kamione na vodikove članke s tekućim vodikom

Na putu prema potpuno CO2-neutralnom prijevozu je Daimler Truck i s pogonima temeljenim na vodiku dosegao još jednu prekretnicu. Od prošle godine se intenzivno testira prototip kamiona Mercedes-Benz GenH2 s vodikovim člancima na internoj testnoj stazi i na javnim cestama. Sada je Daimler Truck stavio u pogon još jedan prototip kako bi testirao upotrebe tekućeg vodika. Podrška u tome stiže i iz politike, Daniela Schmitt, ministrica gospodarstva Rheinland-Pfalz, otvorila je „tjedan vodika - jug“, između ostalog i probnom vožnjom u Wörthu na Rajni.

Novopostavljena prototipna punionica u razvojnom i ispitnom centru u Wörthu omogućuje punjenje tekućim vodikom, a tijekom nedavnog puštanja u pogon, Daimler Truck i Air Liquide proslavili su prvo uspješno punjenje kamiona tekućim-H2 (LH2). Tijekom procesa punjenja se tekući vodik na -253 stupnja Celzijusa puni u dva spremnika, svaki po 40 kg, postavljeni na bočnoj strani šasije. Zbog posebno dobre izolacije spremnika, vodik se može održavati na odgovarajućoj temperaturi dovoljno dugo bez aktivnog hlađenja.

Prilikom razvoja pogona na bazi vodika, Daimler Truck preferira tekući vodik. U ovom agregatnom stanju nositelj energije ima znatno veću gustoću energije u usporedbi s komprimiranim vodikom. Kao rezultat toga, moguće je transportirati više vodika što značajno povećava doseg i tako omogućuje performanse vozila usporedive s onima konvencionalnih dizelskih kamiona. Razvojni cilj serijskog kamiona GenH2 je doseg do 1000 kilometara pa i više, što kamion čini pogodnim za fleksibilne i zahtjevne operacije, posebno u važnom segmentu teškog transporta na velikim udaljenostima. Početak serijske proizvodnje kamiona na bazi vodika predviđen je za drugu polovicu desetljeća.

Sveobuhvatna posvećenost vodiku
U isto vrijeme, Daimler Truck radi zajedno s Lindeom na razvoju novog procesa punjenja tekućim vodikom („subcooled“ liquid hydrogen, „sLH2-Technology“) U usporedbi s LH2, ovaj inovativni pristup omogućuje, između ostalog, još veću gustoću skladištenja i lakše punjenje goriva. Tvrtke planiraju prvo punjenje prototipa kamiona gorivom na pilot stanici u Njemačkoj za 2023. Pri razvoju sLH2, Daimler Truck i njegovi partneri oslanjaju se na visok stupanj transparentnosti i otvorenosti oko relevantnih sučelja. Sa što većim brojem drugih tvrtki i udruga koje sudjeluju u razvoju novih standarda za tekući vodik, potrebno je uspostaviti globalno masovno tržište za novi proces.


Na putu prema CO2-neutralnoj budućnosti, Daimler Truck je jasno odredio strateški smjer za sebe i dosljedno slijedi dvostruku strategiju u pretvorbi svog portfelja u CO2-neutralne tehnologije: sa baterijama i pogonima na bazi vodika. Cilj je do 2039. na glavnim svjetskim tržištima ponuditi samo nova vozila koja su tijekom vožnje CO2-neutralna