Pilot projekt
Daimler Trucks podučava kamione plaćanju.

Daimler Trucks sustavno napreduje s digitalizacijom svojih kamiona
Cilj je rasteretiti vozače, a radne procese učiniti učinkovitijima i sigurnijima. Područje razvoja ovdje je osposobiti kamione neovisnom komuniciranju s drugim strojevima kako bi obavljali pravno obvezujuće transakcije poput plaćanja cestarina.
Potrebni uvjeti za ovaj pilot projekt stvoreni su od strane Daimler Trucks stručnjaka s novo razvijenim digitalnim Truck-ID-om i k tome pridruženim Truck Wallet-om odnosno „kamionskim novčanikom“. Zajedno s partnerima, programeri su uspješno izveli postupak automatskog plaćanja na jednoj postaji za električno punjenje. Kamioni se s Truck-ID-om, kao svojevrsnom ugrađenom osobnom iskaznicom mogu predstaviti drugim strojevima i svoje operacije jasno potpisivati. Truck Wallet djeluje kao tehnološka platforma i kao središnji korisnički program za sve primijene koje pristupaju Truck ID-u i koriste ga u različite svrhe. Truck-ID i Truck Wallet - trenutno oba prototipa, su softverski programi šifrirani u kriptografskom procesoru koji je dio Truck Data Centra, centralne telematičke upravljačke jedinice novog Mercedes-Benz Actrosa.Dr. Helge Königs, voditelj projekta Truck Wallet tvrtke Daimler Trucks:"Pomoću Truck-ID-a i Truck Walleta stvorili smo osnovu za neovisne interakcije između kamiona i drugih strojeva što predstavlja tehnološku prekretnicu.Naš je cilj od kamiona stvoriti neovisne igrače u širokom rasponu područja primjene. Kao rezultat toga, vozači se mogu više koncentrirati na svoj stvarni zadatak, a prijevozničke tvrtke imaju koristi od značajnog smanjenja administrativnih troškova i sigurnijih procesa. Tako je, na primjer, uobičajena prijevara s gorivom, koja se dosad izvodila kopiranjem kartice i špijuniranjem PIN brojeva, u ovom obliku gotovo nemoguća.“
Poput pravog novčanika
Truck Wallet može sadržavati novac za platne transakcije, kao i kartice za gorivo ili kartice kupaca, ali isključivo digitalno. Elektroničke informacije, uključujući novac koji je pohranjen u njima, pohranjuju se izravno u Truck Walletu i odatle se putem W-LAN-a prenose na drugi stroj. Taj se postupak provjerava putem mrežnog sustava odnosno radio-tehnologije koja je dio Truck Data Centra. Osim automatizacije procesa, najveća prednost transakcija putem Truck Wallet-a je kombinacija s ID-om kamiona koji potpisuje sve operacije novčanika s kamionom, dokazujući da su transakcije stvarno obavljene s dotičnim kamionom. Na taj način transakcije postaju legitimne. Zajedno s određenim telematičkim podacima, kao što je trenutna pozicija kamiona, ovaj sustav pruža špediterima i njihovim poslovnim partnerima visoki stupanj sigurnosti od prijevara. Prilikom generiranja pojedinačnog Truck-ID-a koristi se dokazana takozvana asimetrična kriptografska metoda. Tajni dio Truck ID-a prema tome nije poznat niti Daimler Trucks, niti proizvođačima procesora i Truck Dana Centra, niti samim špediterima. Zajedno s Commerzbankom je Daimler Trucks izvršio potpuno automatizirani postupak plaćanja sustavom kamiona s time da potpuno sklopljeni kamion za to nije bio potreban. Relevantne komponente kamiona za podatkovni centar kamiona, uključujući Truck ID i Truck Wallet bile su dovoljne za pilot test. Taj je postupak već zakonski moguć jer sustav ispunjava sve zahtjeve njemačkog Saveznog tijela za financijski nadzor (BaFin). Na primjer, elektronički novac pokriven je obračunskim računom u Commerzbank-u i vidljive transakcije se mogu prepoznati i prijaviti BaFinu u slučaju sumnje.
Nastavak u razvitku
Daimler Trucks zajedno s partnerima nastavlja razvijati Truck-ID-a i Truck Wallet-a i već planira daljnje pilotiranje i testiranje tehnologije. Mrežni modul Truck Data Centar pronalazi svoju ugradnju diljem cijele Daimler Trucks palete i standardni je u Actrosu. U kamionu prima podatke sa senzora i kamera te ih obrađuje za široku primjenu. Pored toga, to je sučelje za sve usluge umrežavanja i samim time odgovorno za vanjsku komunikaciju kamiona: Poput modernog pametnog telefona, Truck Data Centar komunicira putem Bluetooth ili 4G signala s infrastrukturom, s ostalim vozilima koji su uključeni u proces logistike.
Ostale moguće aplikacije za Truck-ID i Truck Wallet su široke:
- Upravljanje s naplatom cestarine moglo bi biti znatno pojednostavljeno: Do sada vozači kamiona moraju ručno unositi podatke u sustav naplate i mogu se dogoditi pogreške. Pomoću nove tehnologije ovi se podaci sada mogu jasno potpisati i prenijeti putem W-LAN-a izravno s kamiona u sustav. To bi uštedilo vozačima i špediterima vrijeme, stres i novac.
- Slično tome, administrativni procesi mogu se odvijati i izravno putem teretnog vozila: kamion digitalno prevozi odnosno sadrži dokumente o teretu i potpisuje ih kada stignu na odredište te od lokalnog sustava dobiju potvrdu o primitku robe.
- Truck-ID i Truck Wallet mogli bi preuzeti kontrolu i naplatu „podizvođača“ sa smislom dokazivanja, kada je pojedini korisnik koristio kamion - za to je potreban samo pametni telefon odnosno aplikacija koji može komunicirati s Truck Walletom.
- Upravljanje Leasingom vozila i kratkoročnim ugovorima o najmu vozila (npr. "plati po upotrebi") također bi se mogle kontrolirati izravno putem kamiona: kupci plaćaju izravno u vozilu, a kamion sam odlučuje da li su ispunjeni potrebni uvjeti za njegovu operativnu spremnost.