Nagrada za inovaciju kamiona 2021

Najinovativniji kamioni za električnu budućnost: Mercedes-Benz eActros i Mercedes-Benz GenH2 Truck nagrađeni su sa "2021 Truck Innovation Award"
Najinovativniji kamioni za električnu budućnost nose Mercedesovu zvijezdu. Presuda je to renomiranog međunarodnog žirija "International Truck of the Year" (IToY), koji je važnu nagradu prijevozničke industrije "2021 Truck Innovation Award" dodijelio potpuno električnim Mercedes-Benz kamionima: baterijsko-električnom eActrosu i konceptu GenH2 Truck koji je pogonjen vodikovim člancima. Žiri IToY-a, sastavljen od 25 iskusnih novinara iz najvažnijih europskih i južnoafričkih specijaliziranih medija, također je pohvalio cjelokupni pristup elektromobilnosti i odgovarajuće jasno definiranu i dugoročno postavljenu strategiju. Nagrada je uručena Martinu Daumu, predsjedniku Upravnog odbora Daimler Truck AG-a i članu Upravnog odbora Mercedes-Benz Group AG-a te Svenu Ennerstu, članu Upravnog odbora Daimler Truck AG-a, zaduženim za razvoj i nabavu. Nagrada je dodijeljena u digitalnom obliku krajem studenog ove godine.
Godine 2016., Daimler Trucks bio je prvi proizvođač u svijetu koji je predstavio teški električni kamion za gradsku distribuciju, dvije godine kansije predstavlljen je razrađeni prototip eActros da bi intenzivni testovi kod kupaca započeli iste godine. Doseg serijskog eActrosa značajno će premašiti doseg prototipa i biti 200 km. U rujnu 2020. godine Daimler Trucks predstavio je konceptni kamion Mercedes-Benz GenH2 Truck s vodikovim člancima i dosegom od 1000 kilometara ili više odnosno za zahtjevniji prijevoz na dugim relacijama. Daimler Trucks planira započeti s testiranjem kamiona GenH2 kod kupaca tijekom 2023. dok bi serijska proizvodnja trebala započeti u drugoj polovici ovog desetljeća.

Martin Daum: "Nagrada inovacije za eActros i GenH2 Truck velika je čast i čini nas jako ponosnima, ali i dokazuje da smo s našom strategijom s jasnim fokusom na dvije doista lokalno CO2 neutralne tehnologije; baterije i vodikovim člancima na pravom putu. S eActrosom smo posljednjih godina pokazali da je lokalno CO2 neutralan prijevoz za gradski distribucijski promet moguć već danas. Predstavivši svoju tehnološku strategiju elektrifikacije svojih kamiona, od urbane distribucije do međunarodnog prijevoza Daimler Trucks je ponovno potvrdio svoju predanost ciljevima Pariškog klimatskog sporazuma. U sklopu tog holističkog pristupa Daimler Trucks je prvi put predstavio i svoju globalnu i modularnu arhitekturu platforme, takozvani ePowertrain, što je žiri posebno pozitivno istaknuo.

Dobivena saznanja iz testiranja eActrosa izravno su ugrađeni u daljnji razvoj prototipa odnosno u serijski model. Zasad pokazuju da je čisto baterijsko-električni eActros idealan za održivi promet daleke distribucije i ni na koji način nije lošiji od konvencionalnog dizelskog kamiona u smislu dostupnosti i isporuke usluga. Međutim, serijski eActros u nekim će aspektima biti znatno superiorniji od prototipa, poput dosega, pogona i sigurnosti. Serijski eActros će s konvencionalnim Actrosom također biti u istoj razini po pitanju teretne nosivosti i na tržište stiže kao dvo- ili trosovinac.
Očekuje se da će GenH2 Truck u svojoj serijskoj verziji ponuditi mogućnost nosivosti od 25 tona s ukupnom masom kompozicije od 40 tona. Dva posebna spremnika tekućeg vodika kao i posebno snažan sustav vodikovih članaka omogućit će ovaj visoki teret i dugi domet. Daimler Trucks kod kamiona za dugolinijski prijevoz preferira ukapljeni vodik jer ima veću gustoću energije u odnosu na plinovito stanje. To znači manje spremnike, veći teretni prostor i veću nosivost kamiona. U isto vrijeme, više energije znači i veći doseg pa je GenH2, poput konvencionalnih dizelskih kamiona, pogodan za višednevni prijevoz na duljim relacijama.