Daimler Truck-ova marka kamiona FUSO slavi svoju 90. godišnjicu

Azijska podružnica Daimler Trucka Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation (skraćeno MFTBC) slavi 90. godišnjicu marke FUSO. Podrijetlo kultnog imena FUSO datira iz svibnja 1932. godine kada je prvi Mitsubishijev autobus, nazvan "B46 type shared car", sišao s linije u brodogradilištu Kobe bivše tvrtke Mitsubishi Shipbuilding Company i dobio ime FUSO. Ovaj naziv je predložio inženjer u brodogradilištu. Izvorno se odnosi na veliko sveto drvo, a danas se koristi kao naziv za cvijet hibiskusa. U to vrijeme 7 metara dug autobus sa 38 sjedala bio je opremljen 6-cilindarskim benzinskim motorom zapremine 7 litara i 100 KS. Za uspomenu na prvu isporuku autobusa tipa B46 Ministarstvu željeznica je, između internih prijedloga odabran naziv FUSO.
Kratka povijest marke FUSO
Nakon prvog vozila, naziv FUSO se nastavio koristiti za važne proizvode kao što su KT1 4-tonski benzinski kamion (1946.), prvi japanski veliki kamion s kabinom, T380, i prvi japanski minibus, Rosa (1960.). Tijekom snažnog japanskog gospodarskog rasta od 1950-ih do 70-ih godina, asortiman proizvoda ubrzo je uključivao čitav niz malih do velikih kamiona i autobusa, koji su igrali važnu ulogu u gospodarskom razvoju. MFTBC, proizvođač gospodarskih vozila FUSO, osnovan je kada je Mitsubishi Motors Corporation odvojio svoje poslovanje s gospodarskim vozilima od poslovanja s osobnim automobilima 2003. godine kako bi postao dio bivše DaimlerChrysler grupe. Godine 2004. MFTBC je integriran u Daimler Chryslerov odjel gospodarskih vozila.

FUSO danas
Danas FUSO proizvodi široku paletu gospodarskih vozila, uključujući lake, srednje i teške kamione i autobuse, kao i industrijske motore za više od 170 tržišta diljem svijeta. S više od 11.000 zaposlenika, FUSO je sastavni dio globalnog portfelja kamiona i autobusa Daimler Truck AG i važan stup poslovnih aktivnosti tvrtke u azijskoj hemisferi. U 2021. godini, FUSO je dao značajan doprinos značajnom rastu prodaje Daimler Trucka s ukupnom prodajom od više od 125.000 jedinica – više od četvrtine globalne prodaje Grupe.

FUSO eCanter - pionir u transportu bez emisija
Azijska podružnica Daimler Trucks također se smatra pionirom u području transporta s nultom emisijom. FUSO je 2017. predstavio prvu generaciju eCantera, inovativnog potpuno električnog lakog gospodarskog vozila, od kojih je više od 350 jedinica u rukama kupaca u Japanu, Europi i Sjevernoj Americi. Ova vozila već su prešla više od 4,5 milijuna km dnevnog prometa bez lokalnih emisija. Kao rezultat pet godina neprekidnog slušanja i učenja od prvih korisnika eCantera, FUSO će uskoro lansirati potpuno novi eCanter sljedeće generacije u Aziji i Europi. Ovaj velikoserijski model ponudit će daljnja poboljšanja u pogledu dosega i sigurnosti te će se nuditi s proširenim rasponom varijanti. Daljnji detalji o sljedećoj generaciji eCantera bit će predstavljeni na nadolazećem sajmu IAA Transportation 2022 u Hannoveru (20.-25. rujna).
Tržišno vodstvo na važnim tržištima
FUSO igra važnu ulogu za Daimler Truck na nekim od najvažnijih tržišta gospodarskih vozila u Aziji. Na primjer, FUSO drži vodeću poziciju u Indoneziji više od pet desetljeća s tržišnim udjelom od 46,7% (2021.). Na Tajvanu, FUSO ima tržišni udio od oko 33,6% i tamo je vodeći na tržištu više od 30 godina. FUSO je također broj jedan na Novom Zelandu, gdje su oporavak potražnje, rastuća mreža zastupnika i lansiranje novih modela pridonijeli 19,7% tržišnog udjela prošle godine. Ali FUSO je i uspješna priča na europskim cestama. U tržišnoj regiji EU30, FUSO je zabilježio 10-godišnji rekord u obujmu prodaje i, sa 37,1% je preuzeo najveći tržišni udio u segmentu lakih gospodarskih vozila do 10 tona.