Ekspedicijski tim postavio visinski rekord za motorna vozila s Mercedes-Benz Unimogom.

Unimog desetljećima podupire znanstvene ekspedicije na svim kontinentima i u svim klimatskim zonama, no sada se ekspedicijski tim, s deset članova i opremljen s dva Unimoga U 5023 usudio popeti na najviši svjetski vulkan Ojos del Salado u Čileu.

Tim je trebao postaviti sustav od četiri radio stanice u kampovima smještenim na različitim razinama vulkanske visoravni. U hitnim slučajevima bi svaka radio stanica bila u mogućnosti uspostaviti vezu s preostale tri stanice u kampovima Ojos del Salado te bi tako bila poboljšana sigurnost za planinare i znanstvenike. Ojos del Salado je s visinom od 6.893 m najviši aktivni vulkan na zemlji i dio je pustinje Atacama, jedne od najsušnijih pustinja na zemlji, kao i dijela zloglasnog pacifičkog vatrenog prstena.

Nakon što je ekspedicijski tim stigao s oba Unimoga U 5023 do visinskog logora Amistad na 6.100 m i tamo postavio četvrtu radio stanicu, tim se okrenuo drugom cilju – postaviti visinski svjetski rekord za motorna vozila. To je postignuto na nadmorskoj visini od 6.694 m jer nikad prije niti jedno vozilo nije napravilo tako visok uspon diljem svijeta.

Ekspediciju je podržao Mercedes-Benzov odjel Special Trucks s dva Unimoga U 5023 najnovije generacije, opremljeni i preinačeni od strane zaposlenika Unimog muzeja, inženjera iz razvoja Unimoga i nadograditeljske tvrtke AS Söder. Unimog U 5023 opremljen je dizelskim motorom OM 934, sa 230 KS, Euro 6 norme i postiže okretni moment od 900 Nm. Motor ima obujam od 5,1 litre, međutim, na ekstremnim visinama na kojim je Tim putovao performanse motora dramatično padaju zbog smanjenog sadržaja kisika u zraku.

Prema vođi ekspedicije Matthiasu Jeschke, oba vozila su savladala "iznimno strme i stjenovite prolaze zahvaljujući pouzdanoj i najboljoj tehnici vozila, uravnoteženom težištu i genijalnoj tehnologiji balon-guma”. Osim toga, na vozila su instalirana snažna vitla kako bi se u nuždi međusobno povukli. Posebni, podesivi držači teškog rezervnog kotača na prednjoj strani dizajnirani su za pomicanje težišta prema naprijed tijekom ekstremnih strmih vožnji, čime je spriječeno Unimogovo prevrtanje na padinama.
Nikad do sada dva kamiona nisu dosegla takvu visinu u isto vrijeme. Dakle, dvostruki svjetski rekord za dva Unimoga U 5023 i još jedan napredak u znanstvenim istraživanjima.