
Mercedes-Benz Trucks će u rujnu premijerno predstaviti električni kamion eActros LongHaul za prijevoz na velike udaljenosti
Baterijsko-električni kamion eActros LongHaul za prijevoz na velike udaljenosti bit će vrhunac Mercedes-Benz Trucksovog štanda na ovogodišnjem sajmu IAA Transportation u rujnu, u Hanoveru. Konceptni prototip eActros LongHaul dat će pogled na dizajn serijskog vozila i ujedno biti dio testne flote. Prvi prototipovi već prolaze intenzivna testiranja te će ove godine biti testirani i na javnim cestama. U nadolazećoj godini će pred-serijski prototipovi biti poslani kupcima na testiranje kako bi eActros LongHaul bio spreman za serijsku proizvodnju u 2024. godini. Doseg vozila s jednim punjenjem je oko 500 kilometara, a punjenje će biti moguće s tzv. megavatnim punjenjem.
Uz eActros LongHaul Mercedes-Benz Trucks će na IAA izložiti i svoje druge novitete. eActros za teški distribucijski transport u serijskoj je proizvodnji u tvornici u Wörthu od listopada 2021., eEconic za komunalnu upotrebu uslijedio je ovog srpnja. Mercedes-Benz Trucks slijedi cilj povećanja udjela novih vozila s lokalno-neutralnom CO2 emisijom u Europi na preko 50% do 2030. godine.
U eActros LongHaulu koriste se baterije s tehnologijom litij-željezo-fosfatnih ćelija (LFP) koje prije svega odlikuje dug radni vijek i više iskoristive energije. Baterije se mogu napuniti od 20 do 80 posto za manje od 30 minuta na stanici za punjenje snage oko jednog megavata. Dugi doseg s jednim punjenjem baterije u kombinaciji s megavatnim punjenjem omogućuje sveukupne dosege na razini konvencionalnih kamiona, a time i korištenje u dvosmjenskom radu. Vozilo također karakterizira posebno uravnotežen pogon za vrlo ugodno iskustvo vožnje. Uz to, eActros LongHaul ima brojne proizvođačeve sigurnosne inovacije. Srž Mercedes-Benz Trucksovog koncepta električnog prijevoza na velike udaljenosti je kupcima ponuditi holističko transportno rješenje koje se sastoji od tehnologije vozila, savjetovanja, infrastrukture za punjenje i usluga. eActros LongHaul bi stoga trebao biti pravi izbor za kupce u smislu profitabilnosti, održivosti i pouzdanosti.
Prednosti Mercedes-Benz eActros LongHaula
Suradnja s partnerima oko infrastrukture za punjenje
Daimler Truck, TRATON GROUP i Volvo Group potpisali su obvezujući sporazum o zajedničkom projektu koji predviđa uspostavu i rad javne mreže za punjenje visokih performansi za teške kamione za prijevoz na velikim udaljenostima i autobuse s baterijskim pogonom u Europi. Ta mreža za punjenje bi trebala biti dostupna operaterima voznih parkova u Europi, bez obzira na marku. Po pitanju depoa Mercedes-Benz Trucks surađuje sa Siemens Smart Infrastructure i ENGIE. Osim toga, Daimler Truck je uključen u projekt "High-performance punjenja u kamionskom prijevozu na velikim udaljenostima" (HoLa). Cilj projekta pod pokroviteljstvom VDA je planiranje, izgradnja i rad odabrane visokoučinkovite infrastrukture za punjenje za dugo-linijski baterijsko-električni kamionski prijevoz. Dva mjesta za megavatno punjenje bit će postavljena na četiri lokacije u Njemačkoj i testirana u realnim uvjetima. Razni drugi partneri konzorcija iz industrije i istraživanja uključeni su u projekt.
Konačni cilj: CO2 neutralni promet na cestama do 2050.
Daimler Truck ima ambiciju do 2039. ponuditi u Europi, Japanu i Sjevernoj Americi isključivo nova vozila koja su CO2 neutralna u vožnji ("tank-to-wheel"). Dva baterijska električna modela Mercedes-Benz eCitaro i Mercedes-Benz eActros u serijskoj su proizvodnji od 2018., odnosno 2021. godine. Mercedes-Benz eEconic, FUSO eCanter i Freightliner eCascadia uslijedit će kasnije ove godine, a druga CO2 lokalno-neutralna vozila već su u planu. U drugoj polovici desetljeća tvrtka namjerava svojoj ponudi vozila dodati serijska vozila s pogonom na tekući vodik. Krajnji cilj je CO2-neutralni promet na cestama do 2050.