E-romobil na radaru zahvaljujući Mercedes-Benz Sideguard Assistu

Stutgart. Od ljeta se je njihov broj u gradovima znatno povećao: e-romobili, poznati kao e-skuteri. U gotovo svakom njemačkom gradu danas postoje razni dobavljači e-romobila iz Njemačke i inozemstva. U užem i širem centru grada, brzi i vješti e-romobili preuzimaju biciklističke staze i ceste što postaje alarmantni trend za vozače kamiona. Zbog uske siluete i brzog tempa e-romobili teško su primjetljivi te dolazi do potencijalne opasnosti upravo kad se kreću paralelno s kamionom na suvozačevoj strani, pogotovo u trenu kad on namjerava skrenuti udesno. U ovom slučaju Mercedes-Benz Suideguard Assist može biti od iznimne koristi i razoružati situaciju. Sustav na desnoj strani kamiona u zoni nadzora prepoznaje prepreke u stanju mirovanja i kretanja. Tu mogu biti pješaci, biciklisti ili prometni znakovi, ali i e-romobili. U slučaju da se s desne strane nalazi jedna od navedenih prepreka sustav prvo šalje vozaču vizualno upozorenje u obliku žutog trokuta upozorenja koji se pojavi na jednom od ekrana MirrorCama postavljen na suvozačevoj strani. Trokut upozorenja koji služi kao vizualno upozorenje kod prepreka treperi u žutoj boji. Kod opasnosti od kolizije trokut upozorenja zatreperi nekoliko puta u crvenoj boji te nakon dvije sekunde trajno svijetli crveno. Paralelno uz vizualni signal aktivira se i zvučni signal koji dolazi iz smjera suvozačevog sjedala.

Mercedes-Benz Suideguard Assist je jedinstveni sustav na tržištu gospodarskih vozila u potpunosti integriran u arhitekturu teretnog vozila, dostupan u raznim konfiguracijama Actrosa i Arocsa. Asistent pri skretanju pokazuje svoju funkcionalnost ne samo u solo vozilima nego i na kompozicijama vozila do 18,7 m dužine.
Dokaz da sustav poput Mercedes-Benz Trucks Suideguard Assist smanjuje broj ozbiljnijih nesreća koje uključuju ozljede tijekom bliskih manevra, vidljiv je u analizi istraživanja nesreća između kamiona i biciklista koje je proveo institut osiguravatelja "Gesamtverband der Deutschen Versicherungswirtschaft e. V.". Osiguravatelji pretpostavljaju da bi takav sustav mogao spriječiti oko polovicu svih nesreća u kojima su sudjelovali kamioni i biciklisti. Povezani broj smrtnih slučajeva mogao bi se u idealnom slučaju smanjiti za gotovo trećinu, a broj teških ozljeda za više od 40 posto.