Baterija ili vodik? Daimler Truck dosljedno provodi dvostruku strategiju s obje tehnologije

Što pokreće CO2-neutralnu budućnost? Niti jedno pitanje ne zaokuplja kamionsku branšu, energetski sektor i politiku kao ovo. Daimler Truck je sebi jasno postavio strateški smjer te dosljedno provodi dvostruku strategiju u elektrifikaciji svog portfelja: s baterijsko-električnim pogonom i na bazi vodika. Pozadina toga je mnogo različitih primjena kamiona i na njih postavljenih zadataka. No, i za elektrificirane kamione vrijedi da prilikom odabira svojih vozila prijevozničke tvrtke donose racionalne odluke o kupnji temeljene na ukupnim troškovima poslovanja. Također, ne žele raditi nikakve kompromise kada je riječ o svakodnevnoj upotrebi, tonaži i dosegu. Zbog toga Daimler Truck svojim kupcima želi nastaviti nuditi optimalna rješenja s vozilima za sva područja primjene.
„Kao jedan od najvećih svjetskih proizvođača gospodarskih vozila, predani smo Pariškom klimatskom sporazumu. Naša je ambicija ponuditi nova vozila na našim globalnim ključnim tržištima do 2039. koja su u vožnji isključivo CO2-neutralna. Ponudit ćemo našim kupcima prilagođeno rješenje nulte emisije za svaki transportni zadatak. Uz ogroman vjetar u leđa naših brojnih partnera iz industrije i politike, obje tehnologije ćemo uspješno postaviti na cestu”, nastavlja Gorbach.
Više od 40 vlada diljem svijeta pokrenulo je opsežne akcijske planove za vodik. Temelj za to je uviđanje da samo vodik omogućuje stabilnu, potpuno obnovljivu opskrbu električnom strujom koja se dugoročno može skladištiti. Uz to postoje brojna područja primjene koja se mogu dekarbonizirati samo vodikom. Ovaj jasan signal za energetski sustav budućnosti koji se temelji na vodiku već je doveo do opsežnih najava mnogih globalnih tvrtki. Stručnjaci očekuju da će se u ovom desetljeću u proizvodnju vodika, transport i infrastrukturu investirati stotine milijardi eura.
Sveobuhvatni angažman za vodik
Zajednički pothvat cellcentric s Volvo Group
Zajedno s Volvo Grupom, Daimler Truck se oslanja na gorive članke na bazi vodika. Obje tvrtke osnovale su cellcentric Joint Venture 2021. god. s ciljem postati jedan od vodećih svjetskih proizvođača sustava vodikovih članaka. U tu svrhu tvrtka planira od 2025. godine postaviti jedan od najvećih pogona za serijsku proizvodnju u Europi.
Daimler Truck dosljedno provodi dvostruku strategiju
Električna vozila na baterije Mercedes-Benz eCitaro i Mercedes-Benz eActros u serijskoj su proizvodnji od 2018., odnosno 2021. godine. Mercedes-Benz eEconic, FUSO eCanter i Freightliner eCascadia uslijedit će kasnije ove godine, a druga vozila su u pripremi. Što se tiče vodika, prototip na pogon vodikovih članaka Mercedes-Benz GenH2 Truck je u intenzivnom testnom radu od prošle godine - kako na internoj testnoj stazi tako i na javnim cestama. Cilj razvoja je domet do 1000 kilometara i više za serijsko vozilo čiji je početak proizvodnje planiran 2027. godine.