Mercedes-Benz

Baterija ili vodik? Daimler Truck dosljedno provodi dvostruku strategiju s obje tehnologije

Što pokreće CO2-neutralnu budućnost? Niti jedno pitanje ne zaokuplja kamionsku branšu, energetski sektor i politiku kao ovo. Daimler Truck je sebi jasno postavio strateški smjer te dosljedno provodi dvostruku strategiju u elektrifikaciji svog portfelja: s baterijsko-električnim pogonom i na bazi vodika. Pozadina toga je mnogo različitih primjena kamiona i na njih postavljenih zadataka. No, i za elektrificirane kamione vrijedi da prilikom odabira svojih vozila prijevozničke tvrtke donose racionalne odluke o kupnji temeljene na ukupnim troškovima poslovanja. Također, ne žele raditi nikakve kompromise kada je riječ o svakodnevnoj upotrebi, tonaži i dosegu. Zbog toga Daimler Truck svojim kupcima želi nastaviti nuditi optimalna rješenja s vozilima za sva područja primjene.

Dr Andreas Gorbach, član upravnog odbora Daimler Truck AG i voditelj odjela za tehnologiju kamiona: „Uvijek će postojati rasprave koje se bave samo pojedinačnim aspektima različitih alternativnih oblika pogona kao što je energetska učinkovitost. Zapravo, to je više slučaj kod baterijsko-električnih pogona nego kod pogona na bazi vodika, ali se zaboravlja pogled na širu sliku. Za uspješan prelazak na tehnologije s nultom emisijom su, osim učinkovitosti, odlučujuće dostupnost odgovarajuće infrastrukture i dostupnost dovoljne količine zelene energije. Uvjereni smo da se ova potreba za energijom može pokriti samo brzo i isplativo s obje tehnologije. Teško da će se ijedna zemlja na svijetu u budućnosti moći snabdijevati sa isključivo zelenom energijom po konkurentnim cijenama. Posljedično, morat će postojati globalna trgovina CO2 neutralnim izvorom energije. Zeleni vodik će imati središnju ulogu u tome. Pretpostavljamo da će se time u budućnosti trgovati po vrlo atraktivnim cijenama. Također vidimo prednosti kod troškova i tehničke izvedivosti vodikove infrastrukture, a za kupca veće domete, fleksibilnost i kraće vrijeme punjenja. Na taj način kamioni pokrenuti na vodik mogu biti održiva opcija za naše kupce, posebno u teškim transportima na duge relacije i osobito u smislu ukupnih troškova vlasništva - čak i ako je energetska učinkovitost niža. Kad je riječ o najboljem prometnom rješenju, energetska učinkovitost je važan, ali je daleko od dovoljnog kriterija.“

„Kao jedan od najvećih svjetskih proizvođača gospodarskih vozila, predani smo Pariškom klimatskom sporazumu. Naša je ambicija ponuditi nova vozila na našim globalnim ključnim tržištima do 2039. koja su u vožnji isključivo CO2-neutralna. Ponudit ćemo našim kupcima prilagođeno rješenje nulte emisije za svaki transportni zadatak. Uz ogroman vjetar u leđa naših brojnih partnera iz industrije i politike, obje tehnologije ćemo uspješno postaviti na cestu”, nastavlja Gorbach.

Više od 40 vlada diljem svijeta pokrenulo je opsežne akcijske planove za vodik. Temelj za to je uviđanje da samo vodik omogućuje stabilnu, potpuno obnovljivu opskrbu električnom strujom koja se dugoročno može skladištiti. Uz to postoje brojna područja primjene koja se mogu dekarbonizirati samo vodikom. Ovaj jasan signal za energetski sustav budućnosti koji se temelji na vodiku već je doveo do opsežnih najava mnogih globalnih tvrtki. Stručnjaci očekuju da će se u ovom desetljeću u proizvodnju vodika, transport i infrastrukturu investirati stotine milijardi eura.

Sveobuhvatni angažman za vodik

S tvrtkom Linde, Daimler Truck već neko vrijeme razvija sljedeću generaciju tehnologije za punjenje tekućim vodikom za kamione na vodikove članke. Svojom suradnjom partneri žele punjenje vodikom učiniti što jednostavnijim i praktičnijim. U području infrastrukture za vodikove punionice duž važnih transportnih ruta u Europi, Daimler Truck planira surađivati ​​s tvrtkama Shell, BP i TotalEnergies. Osim toga, Daimler Truck, IVECO, Linde, OMV, Shell, TotalEnergies i Volvo Group žele u sklopu svoje interesne grupe H2Accelerate (H2A) dovesti kamione s pogonom na vodik ka proboju u cijeloj Europi.


Zajednički pothvat cellcentric s Volvo Group

Zajedno s Volvo Grupom, Daimler Truck se oslanja na gorive članke na bazi vodika. Obje tvrtke osnovale su cellcentric Joint Venture 2021. god. s ciljem postati jedan od vodećih svjetskih proizvođača sustava vodikovih članaka. U tu svrhu tvrtka planira od 2025. godine postaviti jedan od najvećih pogona za serijsku proizvodnju u Europi.


Daimler Truck dosljedno provodi dvostruku strategiju

Električna vozila na baterije Mercedes-Benz eCitaro i Mercedes-Benz eActros u serijskoj su proizvodnji od 2018., odnosno 2021. godine. Mercedes-Benz eEconic, FUSO eCanter i Freightliner eCascadia uslijedit će kasnije ove godine, a druga vozila su u pripremi. Što se tiče vodika, prototip na pogon vodikovih članaka Mercedes-Benz GenH2 Truck je u intenzivnom testnom radu od prošle godine - kako na internoj testnoj stazi tako i na javnim cestama. Cilj razvoja je domet do 1000 kilometara i više za serijsko vozilo čiji je početak proizvodnje planiran 2027. godine.