S punim baterijama spreman za budućnost:
Mercedes-Benz Trucks na sajmu IAA Transportation 2022. u Hannoveru prvi put predstavlja eActros LongHaul za transportni promet

· „Konceptni prototip” modela eActros LongHaul nagovještava dizajn vozila čija se serijska proizvodnja planira za 2024. godinu.
· S punom baterijom eActros LongHaul imat će na raspolaganju doseg od gotovo 500 kilometara.
· Zahvaljujući megavatnom sustavu punjenja, baterije će se s 20 na 80 posto moći napuniti za manje od 30 minuta.
· Tehnologija baterija s litij-željezo-fosfatnim ćelijama (LFP) jamči dug vijek trajanja i još bolje iskoristivu energiju.
· Mercedes-Benz Trucks nudi svojim kupcima sveobuhvatno prijevozničko rješenje koje uključuje tehnologiju vozila, savjetovanje, infrastrukturu za punjenje i usluge krojene po mjeri.

Stuttgart/Hannover – Kad govorimo o korisnoj nosivosti, udaljenosti i dionicama ceste, transportni promet teških tereta najzahtjevniji je segment u cestovnom prijevozu robe. Istodobno ovdje postoje ogromni potencijali za smanjenje emisija CO2. Nakon što je 2021. godine na tržište lansirao eActros za teški distribucijski promet, Mercedes-Benz Trucks sad i u segmentu transportnog prometa teških tereta s električnim baterijama prelazi na sljedeći stupanj te na sajmu IAA Transportation 2022. u Hannoveru prvi put predstavlja eActros LongHaul najavljen još 2020. Zahvaljujući jasnim konturama i traci LED svjetlosnih dioda u prednjem dijelu, ovaj kamion nagovještava dizajn serijskog vozila. Prvi prototipovi već prolaze intenzivna ispitivanja i još će se ove godine testirati na javnim cestama. Sljedeće će godine predserijske prototipove dobiti različiti kupci kako bi ih testirali.
Karin Rådström, predsjednica Uprave odjela Mercedes-Benz Trucks: „Neprestano povećavamo ponudu teretnih vozila s električnim baterijama. Pritom nam je u prvom planu očita korist za naše kupce. Konstrukcija vozila od samog je početka usmjerena na elektromobilnost čime se omogućavaju bolji doživljaj u vožnji te veća energetska učinkovitost i dugovječnost.”

Prednosti modela Mercedes-Benz eActros LongHaul

U modelu eActros LongHaul primjenjuje se tehnologija baterija s litij-željezo-fosfatnim ćelijama (LFP). One se odlikuju prije svega dugim vijekom trajanja i većim stupnjem iskorištavanja energije. Baterije modela eActros LongHaul mogu se serijski napuniti s 20 na 80 posto na stanici za punjenje snage otprilike jednog megavata za manje od 30 minuta. Središte koncepta koji nudi Mercedes-Benz Trucks za transportni promet s električnim baterijama jest kupcima ponuditi sveobuhvatno prijevozničko rješenje koje uključuje tehnologiju vozila, savjetovanje, infrastrukturu za punjenje i usluge. eActros LongHaul ima za cilj postati pravi izbor za kupce kojima su važni profitabilnost, održivost i pouzdanost. Prvi prototipovi već prolaze intenzivna ispitivanja, a eActros LongHaul još će ove godine biti testiran na javnim cestama. Sljedeće će godine predserijske prototipove dobiti i kupci kako bi ih testirali.

Električna prikolica omogućava još veći doseg
Elektrificirana poluprikolica može znatno povećati doseg električnog teretnog vozila. Tako je, na primjer, tehnološko poduzeće Trailer Dynamics u suradnji s proizvođačem poluprikolica Krone razvilo „e-prikolicu”. Ključni element predstavlja u poluprikolicu ugrađena električna osovina s baterijama koje dodatnom snagom daju podršku vučnom vozilu. Ovisno o kapacitetu baterije električne prikolice, u serijskoj varijanti modela eActros LongHaul s jednim je punjenjem baterije moguće ostvariti doseg veći od 800 kilometara.

Suradnja s partnerima po pitanju infrastrukture za punjenje
Kad je riječ o punjenju vozila za transportni promet na javnim stanicama, Daimler Truck, TRATON GROUP i Volvo Group u srpnju su osnovali poduzeće zajedničkog pothvata. Njime se u Europi planira izgradnja i puštanje u rad javne mreže stanica za visokoučinkovito punjenje teških teretnih vozila za transportni promet i izletničkih autobusa s električnim baterijama. Mreža stanica za punjenje u vlasništvu ove tri kompanije bila bi na raspolaganju svim upraviteljima flota u Europi neovisno o marki vozila. Kad je riječ o punjenju u garaži, Mercedes-Benz Trucks surađuje s kompanijama Siemens Smart Infrastructure i ENGIE.
Osim toga, Daimler Truck dio je projekta „Visokoučinkovito punjenje u transportnom prometu teretnih vozila” (HoLa). Cilj projekta pod pokroviteljstvom njemačkog Udruženja automobilske industrije jest planiranje, izgradnja i puštanje u rad odabrane visokoučinkovite infrastrukture za punjenje teretnih vozila za transportni promet s električnim baterijama. Cilj je na četiri lokacije u Njemačkoj izgraditi po dva visokoučinkovita mjesta s megavatnim sustavom punjenja (Megawatt Charging System, MCS) i testirati ih u praksi. U projektu sudjeluju i drugi konzorcijski partneri iz područja industrije i razvoja.
